2017. ápr 21.

KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 6. NAP

írta: Zarándok Kaland
KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 6. NAP

Vallehermoso - Embalse de la Elcantadore - Las Creces - Las Hayas - Arure

Sajnos a botomat elhagytam, még tegnap délután ottmaradt a túrám végén maradt egy bár oldalfalának támasztva. A motelba tartva elfeledkeztem róla, pedig nem is sört ittam…. Hiába mentem vissza másnap reggel, nem adták be a bár személyzetének, pedig bíztam a csodában.


Az elején ismét komoly emelkedő és egy duzzasztó tó hozott lázba. Az Embalse de Elcantadore duzzasztó tó La Gomera legnagyobb víztározója és a neve már önmagában mindent elmond.

Encantadora fordítása varázslatos. Pálmafák veszik körül a Barranco de Ingenio völgy egyik oldalán.
A tó előtti telkeken számomra látványban hatalmas meglepetés, de most nem a táj kapcsán. Fehér, űrhajós ruhában permeteznek errefelé, nagyon komoly ez a cucc,úgy néz ki ez a hivatalos dress code a permetezéshez. Még az első alkalommal, amikor ilyen fickót láttam, akkor autogramot akartam kérni és összeállni egy közös fotóra a la gomerai „Neil Armstrongok” egyikével.


Tovább haladva ismét betértem rövidebb és hosszabb szakaszok erejéig a Garajonay Nemzeti Parkba, a 90 négyzetkilométeres dzsungelszerű babérlombú erdőbe és a Las Creces piknik területén ebédeltem, ahol 10 percenként forogtak a kis létszámú gyalogos (és nem buszos) német turista csoportok.


Arure városában az egyetlen motel tele volt német turistákkal, egyetlen szabad szobájuk sem akadt.
A motelből csalódottan kilépve érdekes beszélgetés egy idősebb német házaspárral, amelynek a végén a hölgy „mit sem sejtve” megállapította, hogy én vagyok az első magyar túrázó, akivel élete folyamán találkozik és feltette a fájdalmas kérdést, hogy miért is nem túráznak a magyarok.
Hirtelen nagyon sok gondolat futott át az agyamon, de inkább legyintettem egy nagyot és hatalmas sóhajok közepette elköszöntem tőlük. Ez egy bonyolult történet, valószínűleg, ha 2 hétig mesélném, akkor sem értené meg…


Miután sikerült felülemelkedni gondolataimon és a település egyetlen komolyabb méretű utcájában elindultam privát szállás vadászatra, akkor jött a nagy találkozás Thomas mesterrel. A német Thomas kőműves mester, aki immáron 16 éve él a szigeten és saját bevallása szerint is alkoholista. A napi 12 üveges sör adagját kemény munkával sikerült letornáznia napi 6 üvegre. Tele van megrendelésekkel, mert sokkal pontosabban, precízebben és szebben dolgozik a spanyol mestereknél, még a napi adag ellenére is. Miután gyorsan megalkudtunk az árban, visszamentünk a bárba egy-két sörre és elvittük sétálni a kutyáját arra a kilátó pontra, ahonnan a következő napon kezdem majd meg az ereszkedésemet Taguluche irányába. Itt van egy szinte teljesen elkészült luxus étterem hatalmas üvegablakokkal és panorámával, de még egyelőre végleges berendezés nélkül. Még ki sem nyitott a hely, de máris volt már 3-4 tulajdonosa, mintha átok ülne ezen a helyen. Miután egész véletlenül végigpróbálta Thomas az összes ajtót, az egyik hatalmas megdöbbenésemre gond nélkül kinyílt. Már elég sötét volt, de holnap reggel egész biztosan itt kezdek, ezt fényképen is meg kell örökíteni. Lefekvés előtt még legurítottunk néhány sört a nappaliban és sokat mesélt Thomas az életéről. Boldog a szigeten, semmit sem bánt meg eddigi életében. Kiegyensúlyozott egyértelmű alkoholizmusa ellenére. Örülne, ha lenne egy társa és egy hölgy kedvéért hajlandó lenne a napi dózison is csökkenteni.

 

Ha szeretnél velünk jövőre La Gomera szigetén túrázni, akkor tekintsd meg a részletes túratervezetet. 

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás La Gomera élmény- és panorámatúra Vallehermoso Embalse de la Elcantadore Las Creces Las Hayas Arure