2016. ápr 13.

Nimfák nyomában, Korfu ösvényein (Corfu Trail) 2.Nap

írta: Zarándok Kaland
Nimfák nyomában, Korfu ösvényein (Corfu Trail) 2.Nap

Lefkimmi - Agios Georgios - Paramonas 32 km

Tudtam,  hogy vihar lesz,  de ennyire durvára nem számítottam. Nagyon hosszú kivezető szakasz Lefkimmi városából, majd egy mocsaras részen keresztül Gardeno Beach felett. 

Mindkét cipőm megadta magát már az első 10 kilométeren, és még akkor csak vártam a vihart…. Santa Barbara előtt szitáló esőben átöltözés, mert 100 métert csak a tengerbe befolyó széles patakon keresztül lehetett megtenni, majd Santa Barbara után kertek között tébláboltam a jelzést teljesen elveszítve, de már erős esőben. Agios Georgios-ba már hatalmas viharban és nagyon elcsigázottan, szétázva és szétfagyva érkeztem. Lelkesedésemet tovább csökkentette, hogy az egyetlen nyitva tartó élelmiszerbolt alkalmazottja eskü alatt vallotta, hogy a Korisson tavat tengerrel összekötő befolyó szakasz feletti híd összeomlott és már nem lehet átkelni ezen a ponton…. Ez volt a kegyelemdöfés!


Egy véletlen folytán befogadott 1,5 órára egy idős házaspár, ahol a kandallóban égő tűz közvetlen közelébe helyezve a cipőimet, elég jól  meg is száradtak, amikor legjobban tombolt kint a vihar. Mikor már a cipőim is elviselhető állapotba kerültek, kiderült az angolul beszélő unokájuktól, hogy a hídnak semmi baja!

Az idő is szépen elkezdett tisztulni, ezért nekiestem a Korisson tó előtti hatalmas homokdűnéknek és egy igazán holdbéli tájon keresztül jutottam el a tenger és a tó összefolyásáig. A világnak csak kevés pontjában található ilyen szoros közelségben tenger, tó és sivatag.

A sós vizű Korission tavat a tengertől keskeny homokdűne választja el. Vize nyáron szinte teljesen elpárolog, tavasszal és ősszel azonban vándormadarak kedvelt gyülekezőhelye. Különösen flamingók és vadkacsák kedvelik. A homokdűnék növényzete is szokatlan, részben fenyőfák alkotják. Több pillangófajta is él itt. Akik érdeklődnek az állat és növényvilág különlegességei iránt, hosszabb időt is eltölthetnek itt  és sok csodálatos felfedezésben lesz részük. A dűnék tövében kellemes homokos strandon frissülhetünk fel. A Koríssíon tó és környéke is Korfu sokszínűségének egyik ékes bizonyítéka.


A hídtól távolodva folyamatosan lett jobb az idő, és igen későn érkezve, de elértem Paramonas helységet, ahol ismét igen komoly nehézségek árán tudtam csak szállást szerezni. Előző este kísértett…

 

Ha érdekelnek a gyalogos zarándok utak és a hátizsákos kalandtúrák, akkor tekintsd meg a túranaptáramat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás Korfu Corfu Trail Lefkimmi Agios Georgios Paramonas élmény- és panorámatúra