2016. ápr 14.

Nimfák nyomában, Korfu ösvényein (Corfu Trail) 3.Nap

írta: Zarándok Kaland
Nimfák nyomában, Korfu ösvényein (Corfu Trail) 3.Nap

Paramonas - Stroggili - Ano Garouna - Pelekas 32 km

Korai indulás után Stroggili falujától napsütés! A tegnapi borzalom után nagyon élveztem, hogy ismét fel tudok töltődni energiával!

Egy csodálatos nap a hegyekben! Ma azért „megírtam” néhány szintfelmérőt.....
Stroggili után Dafnata-ig erős emelkedés, de a  csodás idő és a lenyűgöző panoráma mindenért kárpótolt.  Komoly problémát sajnos az okoz,  hogy a főbb kereszteződésekben egyáltalán nem jelzik a helyes útirányt. GPS nélkül még mindig Lefkimmi körül kóvályognék....

 

Jó példa Komianata helyi falujában a varázslatos központi részén tartott szünet után egy megtévesztő tábla a faluból már kifelé haladva.Totál ellenkező irányt mutat,  többször megnéztem,  erős és végletekig rozsdás szögekkel van odaerősítve,  vajon hány túrázónak keserítette meg az életét az utóbbi 10 évben?

 

A rendezett templom Dafnata-ban és a Korfu városra néző panoráma jó fotós téma,  előtte és utána ismét olíva erdők. 

A Pantokrator kolostor előtti kilátó pont a kis kápolnával hozta az elvárásokat, de hatalmas csalódás, hogy a kolostor zárva volt és csak az előtérben tudtam csak gyertyát gyújtani.

 

Sok apró falucskán áthaladva értem el Sinaredes határát, ahol egy kis testű kutya nagyon hirtelen haragra gerjedt. Mivel ezen a túrán sajnos nincsenek nálam túrabotjaim, azért bármilyen méretű kutya támadás meg tudja emelni a pulzusomat.  Harapott már meg úgy kistestű kutya, hogy az egész délutánt egy kórházban töltöttem....

 

 

Hosszú és fárasztó nap után érkeztem Pelekas festői szépségű falujába, ami egy domb tetején fekszik. Az Agnes Rooms nevezetű apartman volt a titkos favoritom szállás tekintetében. Megérkezésem után betértem az első élelmiszer boltba és németül kezdtem társalogni az idős kasszás hölggyel.  Kiderült, hogy személyesen ő Agnes, megmutatta a szobát és egy órán belül ízletes vacsorát varázsolt nekem olyan finom és autentikus görög salátával,  amilyen finomat még sosem ettem.....

Ha érdekelnek a gyalogos zarándok utak és a hátizsákos kalandtúrák, akkor tekintsd meg a túranaptáramat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás Korfu Corfu Trail Paramonas élmény- és panorámatúra Stroggili Ano Garouna Pelekas