2016. ápr 18.

Nimfák nyomában, Korfu ösvényein (Corfu Trail) 6.Nap

írta: Zarándok Kaland
Nimfák nyomában, Korfu ösvényein (Corfu Trail) 6.Nap

Agios Athanasios - Spartilas - Pantokrator - Acharavi 28 km

Reggel a menetrend szerinti 07.00 órás busz nem jött. Reggel 08.00-kor döntöttem a stop mellett és innentől felgyorsultak az események. Tíz percen belül felvett egy öregúr valami nagyon kis autóval. Mai napig nem értem, hogyan fért el a hátizsákom az első ülésén az ölemben. El tudott vinni a főútvonal kereszteződéséig, ameddig a busszal is mentem volna.  Én ott észak felé tartottam, mivel ő délre a fővárosba,  ezért elköszöntünk egymástól.

Talán 5 percig sem volt kint a kezem, 2 hippi srác vett fel. Egy Fiat dobozos hátuljában kaptam helyet, ami elég mocskos volt,  de cseppet sem bánkódtam, mert az élmény megfizethetetlen volt.  Egy helyi rádióadóból ordított a görög népzene,  aminek a szövegét a raszta hajú srác még hangosabban énekelte!  Életem egyik legjobb rövid videóját készítettem. 3 szem epret is kaptam a raszta karaoke félistentől, nagyon jól esett a kedvessége. 

Reggel 9-kor már Agios Athanasios végét jelző táblától folytattam utamat, ahol előző nap visszafordultam. A legszebb és legváltozatosabb nap kerekedett ki belőle, mondom annak ellenére, hogy a legrosszabb pillanatban volt szar az idő.  Széles szekérutak Sokrati és Spartilas érintésével, majd eszméletlenül kemény emelkedő és bozótharc több helyen. A lábam ennyire mintás még sosem volt. ...

A Pantokrator hegyen, Korfu legmagasabb  pontján is jártam. A 917 méter magasságból állítólag páratlan kilátás nyílik, de én erről most durván lecsúsztam. Sajnos nemhogy Bulgáriát vagy Albániát, de még az orrom hegyét sem láttam a hatalmas köd miatt. Itt 2 lehetőség közül választhattam. Vagy lemegyek egészen a partig Kaminaki városáig vagy egy átvezető szakaszon Perithia felé rövidítek, de a szállás lehetőség miatt megyek teljesen Acharavi településig.

Utóbbit választottam és már 500 méter gyaloglás után néhány percre eltűnt a köd,  csodálatos fotókat készítettem ebben az 5 percben, majd egy meseszép ösvényen érkeztem Perithia romvárosához.

A velenceiek alapította falu  Korfu legrégebbi települése. Igazi paradicsom fotósok számára,  egy gyönyörű völgyben fekszik,  nagyon idilli. Továbbra is szűk,  de csodaszép ösvényeken Krinias és Preto falukon áthaladva értem el a főutat,  ahol balra Archireva irányába fordultam. Ismét egy szuper apartman, egy nagyon kedves tulajdonos házaspár hatalmas izgalommal tesztelte az új bankkártyás rendszert, ugyanis én voltam az első vendégük, aki náluk bankkártyával fizetett. Egy sikeres kártya tranzakció után igazán finom malacsült a tulajdonosok által javasolt étteremben.

Ha érdekelnek a gyalogos zarándok utak és a hátizsákos kalandtúrák, akkor tekintsd meg a túranaptáramat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás Korfu Corfu Trail élmény- és panorámatúra Agios Athanasios Spartilas Pantokrator Archaravi