2016. ápr 19.

Nimfák nyomában,Korfu ösvényein (Corfu Trail) 7.Nap

írta: Zarándok Kaland
Nimfák nyomában,Korfu ösvényein (Corfu Trail) 7.Nap

Acharavi - Agios Spiridon 8 km

Reggel fél 10-kor szakadó esőben indultam útnak, tovább nem várhattam. Csak egyre jobban kezdett esni és az előrejelzések sem biztattak.  A folyosóra piros eső poncsómban feszítve összefutottam a tulajdonos asszonnyal, aki furcsa arccal csodálta „lelkesedésemet”. Néhány kilométer után a főútról letérve a homokos tengerparton keresztül közelítettem meg az Agios Ekaterini fokot. Csak én és az éles szikladarabok a lábam alatt illetve a szűnni nem akaró eső! Pontosan nem meghatározható, csak úgy érzésre a sziget legészakibb pontján is csináltam egy selfit. Légvonalban most pont 56 kilométerrel álltam feljebb, mint a sziget legdélebbi pontján, az Asprovakos foknál. További 2-3 kilométert gyalogolva értem el a Corfu Trail hivatalos végpontját, a templomot Agios Spiridon-ban. Egy pillanatra azért elragadott a megérkezés fennkölt érzése, de nem igazán voltam elégedett. És ezt nem a sok nehézség és időjárási viszontagság mondatja velem.  Sokkal több természeti látványt vártam és a sziget a panoráma szakaszok hosszában is erős hiányérzetet generált bennem.

 

Aztán a főút felé haladva a hatalmas semmi közepén találtam egy utazási irodát, benne egy kedves és segítőkész hölggyel. Nem is értem, hogy szezonon kívül és esőben minek van nyitva? A hölgy azt mondta, hogy ha eljutok Kaminaki-ba, onnan már óránként indulnak buszok Korfu városába (Kerkyra). Busz innen nem biztos, hogy jön, mert vasárnap van.

Végül mázlim volt, mert 20 percen belül felvett egy görög srác, akivel semmit nem tudtam kommunikálni, hiszen csak a görögöt beszélte.  A Kaminakit értette, és nagyon rendes volt, hiszen bevitt a központi téren lévő buszmegállóba. A meglepetés akkor kezdődött, amikor tudatosul bennem, hogy 4 óra múlva jön csak a következő járat.  Így kénytelen voltam a közeli bárban hatalmas forró csoki mennyiségeket betolni unalom ellen és felmelegedés gyanánt.

 

 

 

Ha érdekelnek a gyalogos zarándok utak és a hátizsákos kalandtúrák, akkor tekintsd meg a túranaptáramat.

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás Korfu Corfu Trail élmény- és panorámatúra Acharavi Agios Spiridon