2017. jún 19.

KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 12. NAP

írta: Zarándok Kaland
KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 12. NAP

Masca völgy, Tenerife

Reggel 7-kor komppal vissza Los Christianos városába. Hazafelé a változatosság kedvéért a Fred. Olsen hajótársaság kompjával mentem. A hajómágnás család nem mostanában kezdte építeni birodalmát, 1848 óta jelen vannak a hajózásban. Az alapító fia kezdte a terjeszkedést egyrészt hajók felvásárlásával, másrészt rendszeres hajójáratok indításával. Mindkét világháború jelentős károkat okozott a cégnek, de újra és újra talpra álltak: újjáépítettek, befektettek, újítottak és terjeszkedtek. Jelenleg érdekeltségeik vannak többek között az olajkitermelésben, megújuló energiákban, a turizmusban. A kanári-szigeteki kompok működtetését 1974. július 8-án kezdték. 


Álmosan és mérgesen indult a reggel, főleg amióta tudom Manfredtől, hogy a komp jegyért is sokkal többet fizetek, mint egy spanyol..... Számomra továbbra is felfoghatatlan, hogy a spanyolok hogyan kérhetnek mindenért majdnem dupla árat a külföldiektől. 

Los Christianos check – in a szállásomon, majd helyi busz Masca falujába 2 átszállással.
Los Americas megállójában 7 perc híján lekéstem a Santiago del Teide felé közlekedő 355 számú buszt és így 2 órát veszítettem, sajnos. Nagy dilemmában voltam, mit is tegyek. Annyira borzasztó volt az előző napok élménytömege után a buszmegálló környékét bámulni, hogy felszálltam az első jó irányba tartó buszra és eljutottam a táv feléig egy másik busszal. Onnan stoppolni próbáltam, hátha nyerek egy kis időt, de nem jártam sikerrel.


Masca, az "elfelejtett falu" egy hangulatos hegyi kisváros mindössze 150 lakossal. Masca az 1960-as évekig csak gyalog volt elérhető, út csak később épült hozzá. Ma már elérhető autóval, de egy eszméletlenül kacskaringós és hátborzongató, ugyanakkor csodálatos panorámát nyújtó úton. Szerencsés voltam, hogy busszal jöttem, mert ez az igazi flash, minden egyes kanyarban azt hiszed a buszon ülve, hogy tutira nem fér el az orra illetve, ha szembe jön valaki, akkor már nem is mersz oda nézni…. A falu évszázadokkal ezelőtt a kalózok tanyája volt, ugyanis fekvésének köszönhetően rendkívül jól belátható az óceán, és a megtámadandó hajók.

A hegy lejtőire épült fehér házak nagyon jellegzetesek, és hozzátesznek a falu összehasonlíthatatlan hangulatához. Sajnos több ház is elhagyatott, sok lakó Tenerife vagy Spanyolország más részeire költözött. Masca faluban gyönyörű látvány fogadja az utazót: a sziklák, a szakadékok, az óceán, a hegyvidéki táj, a jellegzetes épületek, és a pálmafák leírhatatlan és felejthetetlen élményt és látványt biztosítanak. 


Mascából érdemes tovább kirándulni, onnan egy 8 km-es gyalogút vezet a mascai völgybe. Masca faluban rengeteg a turista, de csak kevesen vállalkoznak a túrára. Már a folyó völgyében egy német család példáját követve hideg lábfürdő egy lehető legkellemesebb hőmérsékletű patakban.
Még láblógatás közben kezdtem beszélgetésbe egy belga fotóssal, aki szintén csatlakozott. 
Kérdezte, hogy La Gomera is hasonlóan szép-e? Sokkoltam a válasszal, hogy ez nem nulla, hanem mínusz 37 La Gomera szigetéhez képest......
Egy orosz dagadt nő, jó időben voltam jó helyen az ő szempontjából! Már pont hátra zuhant volna 2 hatalmas sziklatömb közötti ösvényen, amikor szépen lassan, de „biztosan” elkezdett hátrafelé esni. Láttam, hogy kibillen az egyensúlyából és két gyors lépés után még időben sikerült megtartanom. Nem tudta hová tenni a dolgot, nem igazán értette, honnan érkezett a váratlan segítség!
Los Gigantes kisvárosába hajó „shuttle”a völgy végéből, majd ott komoly, hideg Dorada sör mennyiségeket vásároltam. Busszal vissza a szállásomat biztosító búvár klubba, Los Christianos kikötőjébe. Mivel a sör még a buszon is kitartott, egyre szebbnek láttam a La Gomerához hasonlítva meglehetősen sivár tájat.

 

Ha szeretnél velünk jövőre La Gomera szigetén túrázni, akkor tekintsd meg a részletes túratervezetet. 

 

 

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Tenerife La Gomera élmény- és panorámatúra Masca