2017. már 29.

KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 2. NAP

írta: Zarándok Kaland
KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 2. NAP

Casas Cuevas Blancas - El Palmar - Ermita San Juan - Hermigua 22 km

Reggel 7-kor gyors sátorbontás, aztán alig vártam, hogy elhagyjam azt a helyet, ahol 3 fal védelmében, egy profi szélálló tulajdonsággal felruházott sátorban is lebegtek a szélben a műtétileg levarrt füleim.....

Iszonyatos szél fújt egész este, legközelebb ezerszer is meggondolom, hogy vállalom -e a sátrazást egy 500 méteres hegy tetején. Az éjszaka közepén megismerhettem Európa legveszélyeztetettebb madarának „csodás hangját”(Calonectris diomedea, angolul Padela , németül pedig Gelbschnabel – Sturmtaucher, magyarul mediterrán vészmadár), utólag persze nevetséges, de valami nagyon másnak hittem, mint ami…..
Érdemes meghallgatni… Te mire gondolnál, ha először hallanád egy sátorban hajnali kettőkor egy hegy tetején, bármiféle lakott településtől minimum 10 kilométerre?
https://www.youtube.com/watch?v=d97uQCDV29I


Remegtem félelmemben a sátramban, mint a galagonya bokor és azt vártam, hogy mikor tépi fel a sátor ajtaját egy földönkívüli. Titokban reménykedtem, hogy megúszhatom egy szimpla véradással vagy egy nem annyira szimpla UFO lány teherbe ejtésével, de az tuti, hogy többször is keresztet vetettem a hitvány életemre! Én nagyon durván összefostam a bokámat az biztos, persze utólag már szánalmasan nagyokat mosolyog rajta az ember…


Mivel az AliExpress -en rendelt napelemes töltőm nem érkezett meg elindulásom előtt és a Power Bank nevű pótaksim sem működött, ezért sajnos 20 perc után teljesen lemerült a telefonom. Fotóztam volna, de sajnos nem volt mivel.... A La Geroda kereszteződésben összefutottam 3 jópofa spanyollal és az ott készült csodás fotókat azóta is várom Tőlük türelmesen. 


Egészen El Palmar elágazásáig végig széles szekérutakon haladtam. Onnan egy aljnövényzettel teljesen benőtt szűk ösvény. Nagyon észen kellett lennem, hogy tudjam követni. El Palmar egyetlen házból áll, de az nagyon hálás fotó téma, ennek a fotónak a kedvéért még egyszer vissza kell jönnöm! 


Hatalmas katarzis a Playa de la Caleta strandjára érkezés több okból is. Az étterem raszta csaposának odaadtam töltésre a telefonomat, rendeltem egy fokhagymás csirkét és ameddig elkészült, gyors átöltözés után bevetettem magam a tengerbe. Szemközt először láttam a Teide hófedte csúcsát, a világ 3. legmagasabb vulkánját amit reményeim és engedélyem szerint 11 nap múlva fogok meghódítani. Nagyszerű szállást találtam Hermigua-ban egy banán ültetvénnyel szemben a ház emeleti apartmanját kaptam meg single room áron hatalmas terasszal. Apró szépséghiba, hogy wifi csak a földszinti szobákban volt. Viszont a terasz korlátján artistákat megszégyenítően áthajolva, mégiscsak fogtam a jelet, de az alattam lévő szűk sikátorban haladók közül egész biztos mindenki azt gondolta, hogy vagy 2 másodperce kaptam szívinfarktust vagy tudatosan készülök öngyilkosságra…..

 

Ha szeretnél velünk jövőre La Gomera szigetén túrázni, akkor tekintsd meg a részletes túratervezetet

 

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás La Gomera élmény- és panorámatúra Casas Cuevas Blancas El Palmar Ermita San Juan Hermigua