2016. sze 12.

Szent Jakab útján -Swiss Route 12.Nap

írta: Zarándok Kaland
Szent Jakab útján -Swiss Route 12.Nap

La Dole kirándulás és tervezett hazautazás (majdnem…)

Még Matt mesélt nekem 2 nappal korábban erről a varázslatos 14 kilométeres gyalogtúráról a Jura hegység legmagasabb pontjára. Csodálatos panoráma séta a La Dôle 1,677 méter magas kilátó pontjára, a  futurisztikus hatású fehér radar központhoz.


A túra kiinduló pontja Eysins-től csak 8 kilométerre volt, ezért adta magát utolsó napra a La Dole meghódítása. Amikor az erdei szerpentinek mellett megpillantottam az első jelzést, gyorsan elrejtettem a kerékpárt a fák közé és indult is a túra.
A növényzet egyre inkább alpesire változik 2 km megtétele után. Varjúláb és tárnics félék kiterjedt  virágmezői, ameddig a szem ellát. Miután elértem a csúcsot, akkor meglepetten álltam a lélegzetelállító panoráma hatása alatt és próbáltam számba venni tájékoztató táblák segítségével, hogy hány csúcsra is nyílik innen kilátás a horizonton.



Goethe is járt itt 1779 október 26-án, útban Genf felé. Az ő szavaival élve: "Nincsenek szavak a látvány szépségének és gyönyörűségének a leírására." Ha valamiben, akkor ebben biztosan egyetértünk!

Délután 3-kor értem vissza a családhoz, rövid zuhanyzás után könnyedén elkaptam a vonatomat Nyon pályaudvarán Bernbe. Este 7 után érkezés, még bőven volt 2 órám a haza indulásig, lecsúszott egy laza gyros és csak, hogy ne maradjon svájci apróm, 2 sört is vettem a pályaudvar melletti szupermarketben. Csak az a 100 CHF maradt a zsebemben, ami a hazautazás fuvardíja lett volna.
Este 9-kor a megbeszélt helyen vártam a Bern-Budapest Svájcban munkát vállaló honfitársaink fuvarozására szakosodott iránytaximat, amelyik még a kerékpárom szállítását is vállalta volna felár nélkül. Ezt a lehetőséget a Facebook-on találtam, miután egyértelművé vált, hogy ekkora farsúllyal nem akarok Bregenz-be visszakerekezni. Este 9-kor beszállok Bernben a 8 személyes Mercedes kisbuszba, majd reggel 9-kor Pesten pedig kiszállok, közvetlenül a lakásom előtt. Na ez túl szép lett volna…….
Hívom az emberünket este 9-kor, hogy a csöpögő eső miatt behúzódtam a helyi buszmegálló alá, ott talál engem. Erre közli a hírt, hogy most kereste a telefonszámomat, mert Berntől 20 km-re felmondta a vízpumpája a szolgálatot és mivel ehhez a típushoz biztosan nem kap alkatrészt Svájcban, már hívta is a trailert Németországból, hogy minél gyorsabban hazaszállítsa őt. Borzasztóan sajnálja, de értsem meg, hogy ő sokkal rosszabbul járt, mert 5.000 EUR vesztesége keletkezik a javítás 3 napja alatt, na és még a trailert is ki kell fizetni………..
És akkor elkezdődött életem újabb grandiózus és egyik legemlékezetesebb kalandja………!

 

Ha érdekelnek hazai bor- és önismereti kirándulások, hátizsákos kalandtúrák és zarándok utak, akkor tekintsd meg túranaptáramat.

 

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Szent Jakab útja élmény- és panorámatúra Swiss Route La Dole