2017. jún 07.

KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 9. NAP

írta: Zarándok Kaland
KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 9. NAP

Pires - La Fortaleza – Alto de Garajonay - Imada 12 km

Bejött a tervem, kora reggel indulva a napfelkeltét már a La Fortaleza csúcsán élveztem teljes magányban, zajos-hangos és flip-flop papucsos buszos álturisták nélkül. Annyira biztonságosnak éreztem sátras rejtekhelyemet, hogy mindenemet hátrahagyva, zsák nélkül indultam a csúcsra. 


A Fortaleza csúcs La Gomera legvarázslatosabb és legmisztikusabb helye, az őslakosok felszentelt helye. Egy szűk és meredek lépcső vezet fel a lapos hegytetőre. A csúcs körül 25 halotti máglyán áldoztak az egykori középkori őslakosok Isteneiknek. Első ásatások is itt történtek La Gomera szigetén 1973-ban. 
Miután feltöltöttem spirituális akkumulátoraimat, folytattam utamat az Alto de Garajonay csúcs irányába.

Gyaloglás közben nagy találkozás Jörggel Leipzigből, akinek hiába volt sikeres faipari vállalkozása, de túl stresszesnek ítélte. Ezért tulajdonrészét felajánlotta a tárásának és jelenleg Svájcban karbantartó egy irodaházban. Sokkal boldogabb és egészségesebb a váltás óta, ráadásul azóta minden évben 4x jön La Gomera szigetére kikapcsolódni.


 A Mirador de Igualero kilátó pontig mentünk közösen, oda már nem jött fel, mert kb. már 10x látta. Én viszont ennél a káprázatos kilátó pontnál belefutottam egy busznyi japán „természetfotósba”. Fura sportág ez a buszba be, buszból ki – kattintunk 5 perc alatt kétszázhetvennégyet- aztán buszba be,……..és ismét indul minden az elejéről.
Alto de Garajonay 1486 méter magas, a sziget legmagasabb pontja. A La Gomera sziget szívében található Alto de Garajonay egy olyan kilátó, ahonnan lehetőség van az égbolt megfigyelésére is. A csúcsról tiszta napokon fantasztikus kilátás nyílik a Kanári-szigetek nyugati szigeteire. A csúcson viszonylag sokat időztem és több német turistával is beszédbe elegyedtem.


 A csúcson tapasztalt meglehetősen szeles idő gyorsan enyhült és ismét egy grandiózus süllyedés egészen Imada településig. Nehéz lenne sorrendet felállítani, de a szigeten TOP3-ban, az biztos!
Imada az Orone tájvédelmi körzete szomszédságában, teraszos pálmaültetvények között fekszik. Imadában igen figyelemreméltó néprajzi értékeket lehet találni: csűröket (ahol a kalászból kicsépelték a gabonaszemeket), házi kemencéket és sziklába vájt pincéket. A Refate szurdok mélyén egy patak bámulatos sziklaszirtek között bukik alá a semmibe. A falu környéki hegyoldalakon tucatnyi, szabadon legelésző kecskenyájakkal találkoztam. Imada egyetlen utcájából vezetnek a bekötő utak a hagyományos La Gomera-i stílusú házakhoz, amelyek nyers kőfalai gyakran vakolatlanul maradnak, vagy fehérre meszelve szép kontrasztot alkotnak a táj zöldjével.
Imada egyetlen bár/élelmiszer bolt/szálloda kombójában hideg sör és beszélgetés az osztrák Enrique-vel, aki már töri a németet. Segítségével kiderült, hogy ez az egyetlen szállás lehetőség és nincs több szabad szoba aznap estére. Enrique kocsival elvitt Imada-ból Playa de Santiago városába, jót beszélgettünk. Kb. 10 évet dolgozott életében, de olyannyira jól keresett, hogy 10 év után kiköltözött La Gomera szigetére és azóta is a kamatokból él. Nyugodt és kiegyensúlyozott ember! Ma már a második…..vajon miért jönnek velem szembe ezek az emberek, ráadásul napi ilyen dózisban…?


Hatalmas fürdés és tisztálkodás a tengerben a Playa de Santiago beach-en.
Isteni grill csirkemellet ettem és Barcelona - Valencia meccs a kocsmában 25 nagyon hevesen szurkoló spanyollal együtt. Érdekes volt nézni az arcokat, hatalmas élmény volt egy spanyol bajnoki autentikus környezetben. Utána gyanútlanul lefeküdtem hálózsákban a tengerpart hatalmas kavicsaira némi csillagvizsgálat után, aztán hajnali 3-kor jött a fekete leves….

Ha szeretnél velünk jövőre La Gomera szigetén túrázni, akkor tekintsd meg a részletes túratervezetet. 

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás La Gomera Pires élmény- és panorámatúra La Fortaleza Alto de Garajonay Imada