2017. jún 12.

KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 11. NAP

írta: Zarándok Kaland
KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 11. NAP

San Sebastian - El Cabrito - Seima - Contreras - Tecina - Playa de Santiago

Könnyed jutalomjáték a parti úton San Sebastian-tól Playa de Santiago-ba. Annyira lazán mentem, hogy még a botomat sem cipeltem. Láttam, hogy El Cabrito településen a hotel mellett van egy ivóvizes kút, ezért pusztán egy telefonnal és semmi többel bevállaltam a túrát. Csodás helyeken folyamatosan fel- és le vezetnek a gyalogos ösvények kisebb-rövidebb távolságra elhagyva a tengerpartot újabb és újabb szakadékok érintésével. Ez egy hosszú, strapás túra csodás öblök és ritkán használt strandszakaszok érintésével. 

El Cabrito gond nélküli megközelítése és ott váratlan pozitív meglepetés. Valójában az egész település egy hotelből és a kiszolgáló épületekből áll. Amikor odaértem, a hotelben tartózkodó német csoport pont reggelihez készülődött a hotel előtti teraszon. A frissen facsart, kellőképpen lehűtött papaya juice örök emlék marad. Nem maradhattam ki a szórásból, 1 percen belül német turistává „változtam”, senki nem szúrta ki a turpisságot! Különösen a papaya juice mennyisége látta kárát a reggeliző asztal meglátogatásának, én még soha nem ittam ilyet, és nagyon nehezen, sokszori re-fill után teltem csak be az új élmény hatásával. 


Morales után új élmény egy frissítő eső formájában. Napközbeni eső eddig még nem volt a repertoárban. Öt percnél nem esett tovább és tényleg jól is esett! Meglepetésként ért, hogy Contreras egyetlen épülete egy elhagyatott, de 2 szintes ház, ritkán látni ilyet itt „vidéken”. Playa de Santiago előtt közvetlenül két sivár beach, eleve nem vagyok nagy fürdőző párti, de a látvány alapján közvetlenül sem a Playa del Cabrito, sem a Playa de la Guancha kedvéért nem térnék vissza ide. Marad a gyaloglás, ami viszont folyamatosan hatalmas extra energiákat szabadít fel bennem!


A sziget kopárabb déli részén, Playa de Santiago közelében van egy szállodakomplexuma a Fred. Olsen hajós cégnek. A Hotel Jardin Tecina, az egyetlen luxus kategóriájú létesítmény a szigeten. Fő célcsoportja a golfozók. Mindig itt száll meg Angela Merkel is, a kancellár asszony már többször Gomerán túrázva pihente ki leterhelt munkanapjainak fáradalmait.


Playa Santiago központjába du. 2 előtt néhány perccel érkeztem. A kikötő mellett 2 hippi meztelenül fürdött, amihez én is kedvet kaptam. Rövid mártózás után ebédidő.
Kedvenc éttermemben a 2 nappal ezelőtti emlékek felelevenítésének hatására ismét csirkemellet rendeltem, de közel sem volt már akkora élmény, mint legutóbb. 


A délután 4 órakor érkező buszra szálltam fel, 1 órás utazás és gyors átöltözés után ismét a kedvenc helyemen találtam magam San Sebastian egyik legvarázslatosabb szegletében, a csodaszép Asunción (Mennybe menetel) templom előtt a sétáló utca végén. A templom előtti tér hatalmas hatással van rám, óriási érzés a padon üldögélve csokit enni és sört szürcsölve figyelni a járókelőket. 
Hazautazás előtt még San Sebastiánban, a sziget fővárosában szabadidőmet hasznosan kihasználva, megnéztem még az Őrgróf tornyot, mint a Kanári-szigetek legrégebbi építményét és Kolumbusz-kútját is a volt Vámház belső udvarán a Fő téren, amelyből Kolumbusz 1492-ben vizet merített, és ezt magával vitte Amerikába is, ezzel keresztelte meg a “új világ”-ot.

 

Ha szeretnél velünk jövőre La Gomera szigetén túrázni, akkor tekintsd meg a részletes túratervezetet. 

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás San Sebastian La Gomera Playa de Santiago élmény- és panorámatúra El Cabrito Seima Contreras Tecina