2016. jan 21.

El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 32.Nap

írta: Zarándok Kaland
El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 32.Nap

Érkezes: Santiago de Compostella 21 km

Hát itt vagyok, megérkeztem Santiago-ba!


818 km-t gyalogoltam, ebből több mint a felét, 420 kilométert egy durva csonthártya gyulladással hátráltatva. A SJPP-i vasútállomástól minden egyes mm-t a saját lábamon tettem meg, az én bizonyítványom nincs taxi és busz kilométerekkel átitatva.
Soha egy pillanatra sem fordult meg a fejemben, hogy bármikor is feladjam, pedig Mansilla környeken voltak komoly problémáim. Töretlen lelkesedéssel mentem tovább, hogy megvalósítsam céljaimat és valóra váltsam álmaimat!


Fantasztikus érzes itt lenni, hatalmas lelki békét és nyugalmat érzek, nem elsősorban örömöt!
Kiváltottam a compostella-t, rögtön kettőt is, hiszen ebben a jubileumi évben a ferences rendiek is kiállítanak egy különlegeset, ugyanis Assisi Szent Ferenc pont 800 éve teljesítette a Camino szakaszát.


Ma reggel már 6 előtt elindultunk Raphaellel Pedrouzo-ból, hogy ne késsük le a déli zarándok misét, főleg mivel egyre többen megerősítették a botafumeiro tényét. Ritka ünnepek alkalmával veszik elő csak az óriási tömjéntartót, de ha valaki kifizeti az előre meghatározott árat, akkor "előhúzzák" a raktárból. Nagy mázlink volt, most pont kifizette valaki... Fél 11-kor már a katedralis előtt álltunk, az utolsó 10 km-n különválva, mindenki a saját gondolataiba mélyedve, egyedül érkezett meg. Gyorsan megkerestem és elfoglaltam a szállásomat, mivel Sahagun-ban megismertem a Roots&Boots tulajdonosát Felipet (aki szintén a Caminot járta), logikusnak tűnt ennek a szálláshelynek a választása. Régi barátként üdvözöltük egymást, majd rohantam vissza a katedrálishoz.

Sajnos legnagyobb megdöbbenésünkre bombariado miatt a mise elmaradt, de este 7-től már nem volt semmi akadálya. Mise után közösen mentünk át egy sörözőbe, ahol éjfél előtt fél órával megjelent Norbert, a német pap, aki aktívan részt vett a mise celebrálásában (a botafumeiro videoban a jobb szélen, magas és szakállas). Arneval azonnal felismertük és beszélgetésbe elegyedtünk vele. Ha nem lennének fotók, tényleg azt hinném, hogy nagyon be voltunk rúgva...

Ha érdekelnek a gyalogos zarándok utak és a hátizsákos kalandtúrák, akkor tekintsd meg a túranaptáramat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút El Camino Santiago de Compostela Camino de Santiago Szent Jakab útja