2017. jún 08.

KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 10. NAP

írta: Zarándok Kaland
KOLOMBUSZ NYOMÁBAN, LA GOMERA 10. NAP

Taco - Pastrana - Benchijigua - Roque de Agando - La Laja - Degollada de Peraza 16 km

Hajnali 3-kor esőre ébredtem, sikerült a tengerparti, szabadban alvásomat az egyetlen esős éjszakára időzítenem. Délelőtt fél 10-ig álltam egy étterem terasz részének széles napernyője alatt. Akkor viszont 1 percen belül sütött ki a nap és gyors bevásárlás után gyalog indultam ki a városból Taco irányába. Időben egy kicsit megcsúsztam az eső miatt, ezért már a városból bőven kiérve nagy örömmel fogadtam, hogy egy angol házaspár bérelt autójukkal elvitt Taco-ig, ahonnan ők is indítottak a napi kirándulásukat. 


Benchijigua kápolnájáig meredeken felfelé és végig a szokásos látvány fogadott. A nap egyre jobban sütött, legalábbis úgy éreztem, valószínűleg nem csak azért, mert közeledtünk a déli órákhoz. Benchijigua közepén sziklába vájt, immár lakatlan hippi barlangok, amikhez még viszonylag rendezett lépcsők is vezettek. Nem tudom az eredetüket és a történetüket, de egyetlen könyvben sem láttam még utalást erre a jelenségre. Benchijigua után immáron kevésbé meredeken, egy vízvezeték mellett fut egy ideig az ösvény és immáron a Roque de Agando völgyében Pazar kilátással a Roque de Agando sziklaszirtjére. Ez a vulkanikus képződmény 1.250 méter magasan fekszik a tengerszint felett és 180 méterre emelkedik ki az északi és 220 méterre a déli oldalon. Felkészültségükhöz mérten sok hegymászó érkezik a csúcs meghódítására mindkét oldalról. A autóutat a Roque de Agando kilátó pontnál értem el és lehetőségem nyílott visszanézni szinte egészen Playa de Santiago határáig a völgyben,fantasztikus látvány volt, hogy honnan is érkeztem.


Innen már csak egy kevesebb, mint 4 kilométeres sétával le kellett volna gyalogolnom az autóutat követve a Degollada de Peraza menedékházig. De egy több,mint őrült ötlettől vezérelve, eredeti úti célomtól eltérően letértem a La Laja felé kerülő útra. További 500 le és és fel egy kicsivel több méterben… Hatalmas hullámvasutazás kezdődött, mindenféle magyarázat nélkül! Megérzés szintjén rossz volt, mert látványban semmi extrát nem adott, de a felfelé vezető úton már extázisban tettem meg az utolsó 200 élesen meredek szakaszt az autóútig, amelytől már csak 2 perc a Degollada de Peraza pihenőház. Egy német család megkérdezte ebben a magasságban, hogy honnan jövök és igen nagy volt a csodálkozás, amikor kiderült, hogy honnan is tolom. A GPS applikációm 1500 méter szintemelkedést mutatott a menedékház kilátó pontjánál. Ezt megünnepelve megittam egy hatalmas korsó sört mindenki tiszteletére, aki valaha is túrázott. Majd 45 percnyi várakozás után jött a busz és fél óra múlva már ismét San Sebastian-ban találtam magam. Kedvenc motelemben ismét kaptam szobát, így egy gyors zuhany és ruha mosás után hatalmas fagylaltozás és olvasgatás szerepelt az esti programban.

Ha szeretnél velünk jövőre La Gomera szigetén túrázni, akkor tekintsd meg a részletes túratervezetet. 

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás Taco La Gomera élmény- és panorámatúra Roque de Agando Pastrana Benchijigua La Laja Degollada de Peraza