2016. sze 09.

Szent Jakab útján -Swiss Route 10.Nap

írta: Zarándok Kaland
Szent Jakab útján -Swiss Route 10.Nap

Lausanne - Nyon 48 km kerékpározás

Nehéz volt elhagyni ezt a szavakba nem önthetően barátságos lakóközösséget, de a feszes programom szólított, ráadásul újabb kilométerek megtételére. Rövid belvárosi tekerés reggel Lausanne-ban, majd nagy reményekkel az olimpiai múzeum felé vettem az irányt.


Olimpiai múzeum. Látványra ok, de semmi értékes információt nem kap az ember.  Eszméletlen vizuális hatás és hatásvadászat, de mögötte semmiféle tartalom! Őrült nagy csalódás!


Rolle után a sínek és az autópálya között 100-100 méter távolságra kerekeztem.  Mintha szendvicsben lettem volna…. Ilyet még nem éltem át a nyeregben. Útközben extrát csak  Chateau de Rolle (Rolle kastélya) szolgáltatott, itt lőttem is néhány képet. Élveztem a végig a Genfi-tó mellett elhaladó útszakaszt, de semmi különös nem történt, kisebb-nagyobb települések hajó és yacht kikötői mellett haladt monoton utam.

Korai érkezés Nyon városába, megnéztem a várat és környékét. Az öttornyú várat a 14. és a 16. század között építették. A várból szép kilátás nyílik a tóra és tiszta időben egészen a Mont Blanc hegycsúcsaira is. Nagyon hangulatos kisváros. A város az Európai Labdarúgó Szövetség központja. Itt tartják évről évre az UEFA Bajnokok Ligája és az Európa Liga mérkőzéseinek sorsolását.
Nem akartam túl korán érkezni vendéglátómhoz, Nancy-hez, aki a szomszédos Eysins településén lakik. Fogalmam sem volt, hogy egyedül él-e vagy van esetleg családja.
Érkezés után gyorsan történtek az események. Bemutatott a férjének, Yannick-nak. Ő elvitte a legidősebb lányt edzésre, mi  Nancy-vel pedig az iskolába indultunk a 2 másik gyerkőcért. Aztán 1,5 óra foci a srácokkal az iskola füves focipályáján. Hát ezt 2 órája még nem gondoltam volna….. Este családi grillezés a teraszon a 3 gyermekkel, de abszolút minőségi idő. Nem volt szállásom Genfben, de kb. 10 percen belül felajánlották, hogy holnap este is aludjak náluk.  Tisztán és őszintén beszéltek örömeikről és gondjaikról. Olyan történt, amit nem igazán gondoltam. A ma esti házaspár felülmúlta a tegnap esti csodát és még többet kaphattam! Hihetetlen, hogy mennyire segítőkész és önzetlen emberek vannak a világon! Egyik ámulatból esem a másikba pozitív értelemben. Tavaly március óta sok minden összeomlott bennem, tele voltam kételyekkel és aggályokkal,…. aztán jön ez a 2 varázslatos ember és mindent visszaépít pillanatok alatt….. „Szeresd felebarátodat, mint magadat!” – ilyen egyszerű az egész!

Köszönöm Nekik és soha nem felejtem el!

Ha érdekelnek hazai bor- és önismereti kirándulások, hátizsákos kalandtúrák és zarándok utak, akkor tekintsd meg túranaptáramat.

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Lausanne Nyon Szent Jakab útja élmény- és panorámatúra Swiss Route