2016. sze 08.

Szent Jakab útján - Swiss Route 9.Nap

írta: Zarándok Kaland
Szent Jakab útján - Swiss Route 9.Nap

Les Chavannes - sous - Romont - Lausanne 45 km kerékpározás

Elindulás után 1 órát álltam és vártam az apátságtól 500 méterre lévő buszmegálló biztonságot adó fedele alatt, mert leszakadt az ég, eszméletlen vihar kezdődött hatalmas villámlásokkal, miután úgy döntöttem, hogy el kellene indulni…. Sokat bosszankodtam miután rádöbbentem, hogy végig a kerékpáros utat követve látszólag teljesen felesleges módon és kb. 12 kilométeres kerülőt téve folyamatosa délre tartottam. Folyamatosan vagy szemerkélt vagy zuhogott az eső délután 2-ig, nem volt kedvem előkapni a GPS-t, örültem, hogy folyamatosan látom a kerékpáros utat.


De Lausanne előtt jött a varázslat,  kisebb szőlőbirtokok és pincészetek között haladva, középkori városok szűk utcáin tekeregve haladt a kerékpárút. 100-150 méterrel a Genfi-tó partja felett haladva eszméletlenül szép kilátás mellett, már egyáltalán nem bántam, hogy nem a legrövidebb úton haladva, messze a tó partjától hozott a kerékpár út. Ezért a látványért jöttem Svájcba, mivel az időjárás is a legszebb arcát mutatta már délután, örökre kitörölhetetlen emlék lett a mai utolsó 3 óra.

Több kávézóban étteremben is meg-megállva egy pohár ital mellett gyönyörködtem a panorámában és intéztem wifi csatlakozást kapva az üzleti ügyeimet, email üzeneteket írtam és Viber hívásokat bonyolítottam. Egész délután valami fantasztikus érzés kerített a hatalmába, a világ legszerencsésebb fickójának éreztem magam!
Délután 5 után néhány perccel érkeztem a második Couchsurfing szállásomra. Matt a házigazda előre udvariasan jelezte, hogy ő csak éjfél körül ér haza, de délután Elise nevű lakótársa végig otthon lesz. Kiderült, hogy Elise egy 5 fős lakóközösség egyetlen női tagja. Egy 21 éves csupa mosoly, bohém lány. Érkezésemkor pont füvet nyírt a kertben, mert a fiúk úgysem csinálják meg…. Gyors tusolás után közösen mentünk be a belvárosba. Ő Milánó felé vonatozott, én pedig felfedeztem az óvárost. Este 9-re visszaérve már a másik 3 lakótárs felkészülten fogadott. Az ajtón belépve máris kezemben volt egy sör és ezt hallottam: „Welcome to Switzerland!” ….. nekem pedig még a nevemet se volt időm elmondani…. Éjfélre már nagy hangulat volt Matt érkezésekor!

 

Ha érdekelnek hazai bor- és önismereti kirándulások, hátizsákos kalandtúrák és zarándok utak, akkor tekintsd meg túranaptáramat.

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Lausanne Szent Jakab útja élmény- és panorámatúra Swiss Route Les Chavannes sous Romot