2015. nov 06.

Lükiai út (Lycian way, Likya yolu) 2.Nap

írta: Zarándok Kaland
Lükiai út (Lycian way, Likya yolu) 2.Nap

Ovacik – Kabak 25 km Szint: 980 m fel, 560 m le

A mai nap kérdése az volt, hogy a mai napra tervezett 25 km-t és extraként a Pillangó völgyet (Butterfly Valley) sikerül-e belesűríteni 1 napba.

A nap Ovacikban fényképezéssel indult a lükiai út start táblájánál. Néhány száz méter megtétele után máris eszméletlen kilátás Ölüdeniz lagunájára, parádés kezdés!

Kirme után „Szedd magad” akció elkerítetlen gyümölcsös kertekből. Én még gránátalma fát sosem láttam, a terméstől roskadozó fák és szőlőtőkék több, mint csábítóak voltak. A szőlő nagyon édes volt, de a gránátalma termése még savanyú, remélem 2 héten belül beérik, még biztosan tesztelni fogom az utam végéig.

Délután 2-kor már Faralyaba értem és gyorsan megtaláltam a Georg House vendégházat, amelynek a hátsó kertjéből vezet le az út a Pillangó Völgybe. A turisták 95%-a hajón érkezik, mert a megközelítése a sziklákon keresztül eléggé embert próbáló feladat. Bár már idén is haltak meg a lemászás során, de kicsit azért túl van misztifikálva a völgybe való lejutás.  Lefelé én is nagyon óvatosan haladtam, 3 szakasz csak kötélpálya segítségével járható, de 45 perc alatt komolyabb veszélyérzet nélkül lejutottam.  Bár pillangókat sajnos nem láttam, de impozáns a völgy, a tengerpart mesébe illő. Hatalmas élet fogadott, hiszen 3 napos török nemzeti ünnep van, a hatalmas sátortábor és a bár tele volt fiatalokkal. Megfürödtem a kristálytiszta és kellemes, 23 fokos vízben, nehéz szívvel vettem vissza 30 perc után a ruháimat. Minden blog, fórum és útikönyv 1 órát ír a visszakapaszkodásra, nekem kerek 30 perc alatt sikerült, köszönhetően többek között a még Arcoban vásárolt La Sportiva technikai cipőmnek. Mindenki előre engedett a falon, látták, hogy más dimenzióban „ugrálok” a sziklákonJ

Már a szikla tetején a Georg House éttermében egy hideg Efes sörrel jutalmaztam magam és indultam is tovább Kabakba, ahová kerek 2 óra alatt érkeztem.

A Mamma’s Pension-ba érve a 78 éves mama már tette is elém a vacsorát, ami nagyon vegetáriánus elveket követett, de nem baj, néha kellenek ilyen alkalmak is. A hihetetlenül barátságos, már nyugdíjas és jelenleg motoros túrán lévő Selo hozott egy üveg bort a közeli boltból és kézzel-lábbal mutogatás közepette jó hangulatban beszélgettük és boroztuk végig az est hátralévő részét.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Lükiai út Ovacik Lycian way Likya yolu Butterfly Valley Kabak Ölüdeniz