2015. nov 13.

Lükiai út ( Lycian way, Likya yolu) 8.Nap

írta: Zarándok Kaland

Gökceören – Kas 29 km Szint: 700 m fel, 1.500 m le

Mathias német irodalmat és művészetet tanít egy hamburgi középiskolában. Óriási figura és hatalmas arc, nehezebb lenne nála vidámabb és optimistább embert találni. Mindig mókás kedvében van és bármilyen társaságban átragasztja a hangulatát másokra!

Még márciusban a Camino első 2 hetében ismertem meg, már akkor elhatároztuk, hogy közösen járjuk végig a lükiai utat, az már más kérdés, hogy mindketten csak itt szembesültünk vele, hogy mire is vállalkoztunk...

Egy bőséges és tipikus török reggeli (kecskesajt, paradicsom, olívabogyó, kígyóuborka, főtt tojás, tea) után indultunk mai igen hosszú túránkra. A talaj földrajzi mivolta és kiszámíthatatlansága, illetve a nagyon szűk ösvények miatt minimum 2x szorzóval számolhatunk egy Caminós szakasz teljesítéséhez képest. Sok más szempont mellett is nagyszerű volt Matze megérkezése, mert a mai szakaszon egész egyszerűen nem volt jelzés 12 km-en keresztül. Bár széles erdei utakon haladtunk, de jól jött az általa a mobiljára letöltött térkép, ami offline üzemmódban is működik GPS kapcsolat alapján. A nagy platánfáig után 100 méterenként tévedtünk el a bozótosban, képtelenség volt követni a jelöléseket.

Aztán csak előbukkantak Phellos romjai teljesen váratlanul és nagy benyomásokat hagyva bennünk. Folytattuk utunkat, miután bemásztunk minden ókori sírba és nem sokkal a romváros után nagy találkozás Kevinnel, aki önkéntes Kanadából és megújítja a már nagyon megkopott jelzéseket. Még előző nap Saribelen után voltak annyira frissek a jelzések, mintha ragadtak volna még, és pont arra gondoltam, hogy személyesen találkozhatom Kate Clow nevű angol hölggyel és önkéntes csapatával, akik kezükben az ecsettel festik újra a fehér-piros jelzéseket. Ha a lükiai út úttörőjét nem is, de Kevint megismerhettük. Minden elismerésem, nagyon kemény meló 20 méterenként meg-megállva…..

Cukurbag után végre könnyű terep széles traktorúton, majd a kilátópont elérése Kas városa felett több, mint meseszerű kilátással. Majd onnan a lejutás rémálomszerű, de még mindig egyszerűbb, ha az eléd táruló panoráma alapján folyamatosan látod az úti célodat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Kas Lükiai út Lycian way Likya yolu Gökceören