2015. nov 16.

Lükiai út (Lycian way, Likya yolu) 9.Nap

írta: Zarándok Kaland
Lükiai út (Lycian way, Likya yolu) 9.Nap

Kas – Bogazcik 20 km, Szint: 900 m fel, 600 m le

Sajnos csak 11 után indultunk, aminek a nap végére megittuk a levét. A késői indulásnak több oka is volt. Egyrészt sokáig gyönyörködtünk a panziónk reggeliző terasza által nyújtott panorámában, ami kiegészült egy breakfast buffet szervízzel, ilyennel eddig még itt nem találkoztam. Majd pénzt váltottunk és bevásároltunk 2 napra, ugyanis Bogazcikban nincs bolt.

Másik hátráltató tényező az volt Kas után, hogy építettek egy alternatív útvonalat körbe a Limanagzi-öböl után, ami visszahoz Kasba, így kínálva egy kellemes kis túrát a (nem mazochista) turistáknak. Sajnos mivel egyáltalán nem egyértelműek a jelzések, mi megtettük ezt a kerülőt és ezzel a ténnyel csak akkor szembesültünk, amikor ismét feltűnt Kas látványa az erdőből kijutva. Csak megjegyezném, hogy a helyes irányba 300 méteren keresztül egyáltalán nincs jelzés….

Térdmagasság alatt kb. 4 növényük van a törököknek, mind a 4 nagyon szúrós. Hiába szeretne az ember rövidnadrágban vándorolni, szinte lehetetlen. Még hosszú nadrágon keresztül is kellemetlen a mellékhatása ezeknek a növényeknek, ellenkező esetben húsbavágó élmény. Az alkarom már így is rémálomszerűen néz ki a sok faág és más növény által okozott sérülésektől, legalább a lábaimat óvom. A botok nagyon hasznosak, de egyszerűen annyira szűk az ösvény, hogy 2 bot nem fér el, arról nem is beszélve, hogy nem árt főleg a sziklákon egyensúlyozva, ha van az embernek egy szabad keze, hogy egyensúlyozzon. Ezen kívül legalább 3x vertem be úgy a fejem a felettem lévő faágba izomból, úgy hogy azonnal seggre estem. Sajnos én egyáltalán nem érzékelem a már 1 cm-rel szemmagasságom felett lévő tárgyakat, ez gyerekkoromban is sok sérüléshez vezetett. Nagyon bonyolítja a helyzetet az is, hogy ha testem át is fér valahol, de a magas és terebélyes hátizsák simán elakad a faágakban. Ezen felül összetört a napszemüvegem és tönkrement az egyik cipőm talpbetétje (újabb X-akta az életemben, egyik napról a másikra 2 számmal kisebb lett). Még szerencse, hogy a másik cipőm mérete ugyanaz, tehát mindkét cipőben tudom ugyanazt a betétet használni.

A Coban Plaji öböl strandján különös dolog történt. Két hátizsákos fickóról kiderült, hogy oroszok. Én még oroszt sosem láttam hátizsákkal közlekedni, ezt meg is említettem nekik. Egyikük így válaszolt: „Shit happens!” Legalább van humorérzéke! Itt annyira koszos volt a part, hogy elgondolkodtam, beugorjak-e a vízbe, de nem tettem, mert elkezdett cseperegni az eső is. Az Ufakdere öbölben szintén ugyanez történt, a pihenőnappal együtt már 3:0 az eső javára…. De itt már nem hagytam magam, bevágtam magam a sós vízbe!

Próbáltuk a nap végére behozni az addig eltökölt időt és a feleslegesen megtett kilométereket. Itt fél 7kor egyik pillanatról a másikra besötétedik, és még világosban is nehéz tájékozódni, nemhogy fejlámpával. Mivel még negyed 7kor is egy Bogazcik előtt lévő kemény emelkedő elején voltunk egy erdei szakaszon, kerestünk 3 egymástól ideális távolságra eső fát és kifeszítettük függőágyainkat és gyorsan belaktuk alkalmi campingünk területét. Későbbre volt tervezve az első erdőben alvás, de most másképpen alakult.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Kas Lükiai út Lycian way Likya yolu Bogazcik