2015. dec 09.

El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 3.Nap

írta: Zarándok Kaland
El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 3.Nap

Zubiri – Pamplona 21 km

Reggel 6.45-kor indultam egyedül Zubiriból vaksötétben fejlámpával. Hatos hálóteremben aludtam 5 némettel együtt, nagyon sokat kaptam tőlük  az elmúlt 2 napban, de épp ideje volt leválni. Ha ismét német felsőfokú nyelvvizsgára hajtanék, együtt mennénk Finisterre-ig, de nem ez a cél. A saját utamat járom, új impulzusokra van szükségem. Egész éjszaka esett az eső és a hegyekből lezúduló víztömeg átvette a hatalmat az egész táj felett. Az első 2 napon egy 20 perces jégesőt leszámítva jó idő volt, de tegnap végig esett az eső, csak 2x tíz percre sütött ki a nap, mondjuk az épp elég volt, hogy a majdnem átázott nadrágom megszáradjon.

Az eső ellenére sokat fotóztam, nem jellemző a zarándokokra, furcsán néznek rám. Az utolsó 5 km városi szakasz, teljesen új élmény, mókás lehet, ahogy a zebrán átkelve kalimpálok a botjaimmal.... Már majdnem Pamplonába érve, egy elővárosi szupermarket ( és nem közért... ) előterében egy Thomas mozdonyon ebédeltem. Már délután 1-re Pamplonába értem, rövid pihenő után városnézéssel folytattam. A főtér melletti kis utcában legnagyobb meglepetésemre Nina jött szembe (taxival jött Pamplonaba). Már az első este megkértem, hogy hozzon egy felelősségteljes döntést, amit 24 órával később meg is hozott. Gucci is többet gyalogolt az első 2 nap, mint egész életében, kezdett a gazdihoz hasonló pszichikai állapotba kerülni. Emellett Nina mindkét sarkán akkora vízhólyag nőtt, hogy talpméretéhez képest biztosan világcsúcstartó. De ezt már megszokhattuk, hogy Nina élen jár különlegességekben. Közösen elmentünk a bikafuttatósok kiindulópontjához és legyalogoltuk a 850 méteres távot a Bikaviadal Arena-ig ( én képzeletben futottam... talán 1x visszatérek...) Képletesen Gucci volt a bika, apró szépséghiba, hogy előttünk és nem mögöttünk futott:-) Összeszedtük a többieket is, ismét együtt a német brigád és egy nagyszerű helyen vacsoráztunk zarándok menüt, megismerve a legjobb spanyol pincért. Amikor kiléptünk az étteremből, Nina elsírta magát, ma reggel vonatra száll és elindul haza. Megosztottam vele az FB elérhetőségemet, a napi képek alapján ő is átélheti talán a Camino élményét.
Ma Puenta la Reina a cél kb. 24 km, nagyon reménykedem egy eső nélküli napban.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút El Camino Pamplona Camino de Santiago Szent Jakab útja Zubiri