2016. ápr 15.

Nimfák nyomában, Korfu ösvényein (Corfu Trail) 4.Nap

írta: Zarándok Kaland
Nimfák nyomában, Korfu ösvényein (Corfu Trail) 4.Nap

Pelekas - Giannedes - Paleokastritsa 24 km

Reggeli után a „Császár trónjára” ültem fel, ennél a kilátónál indítottam a napot! Tovább folytatva utamat nemsokára elértem a Mirtiotissa Beach szélét, ami a nudisták paradicsoma nyaranta. A Mirtiotissa kolostor is zárva volt, bejutok vajon legalább egy kolostorba Korfun?

 

Vatos után a Ropa folyó mentén egy 3 kilométeres, árnyék nélküli szakasz a Pantokrator hegyre nyíló kilátással. Hatalmas mázli, hogy szembe jött 2 helyi alkoholista,  akik fotókat készítettek rólam a „nihil közepén” egy olyan helyen,  ami az ornitológusok kedvenc megfigyelő helye.

 

Giannades központjában egy kiépített körpanorámás kilátó padokkal, de fokoztam az élményt, mert én a Ropa völgyre néző panorámát a 30 méterrel feljebb lévő bár teraszáról csodáltam.

 

Liapades Beach viszont különleges hely.  Némi ereszkedés után egy lélegzetelállító öbölbe érkezünk, ahol viszont teljesen elfogyott az út.  Azt megszoktam, hogy nincs jelzés, de a GPS az öböl végében található hotelbe akart minden áron bekényszeríteni. Rávettem magam a behatolásra és a hotel végében található parkban meg is találtam újra a jelzéseket.  Csak éppen közvetlenül a hotel medencéje mellett egy szűk területen kellett áthaladnom. Egyszerűen nincs más lehetőség, csak közvetlenül a medencénél.... Hogy oldják meg ezt nyáron főszezonban? Jönnek az izzadt turisták és sáros talpú bakancsaikkal átlépnek a monokiniző orosz tini lányok felett???

 

 

A hotel területét elhagyva 2 beépített lépcsővel oldották meg a hirtelen és igen meredek szintemelkedést. Ezután magán házak között bújócskázva értem el az országutat,  amin diadalittasan vonultam be a már nagyon várt paleokastritsai, Booking.com oldalán foglalt,  fűtéssel is rendelkező szállásomra.

Az apartman csalódást semmiképpen sem okozott, talán az egész életemet is leélném benne.  A tulajdonossal kötött deal alapján az anyukája pedig olyan hihetetlenül nagy adag és kifejezetten ízletes vacsorát varázsolt az asztalomra, amit azt hiszem, hogy mindig a korfui vándorlásom egyik legnagyobb élményeként fogok elraktározni.

Ha érdekelnek a gyalogos zarándok utak és a hátizsákos kalandtúrák, akkor tekintsd meg a túranaptáramat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás Korfu Corfu Trail élmény- és panorámatúra Pelekas Giannedes Paleokastritsa