2016. jún 28.

Szent Jakab útján - Swiss Route 5.Nap

írta: Zarándok Kaland
Szent Jakab útján - Swiss Route 5.Nap

Innertkirchen -Fuhren - Innertkirchen -Meiringen -Brienz - Interlaken 10 km gyaloglás, 46 km kerékpározás

Sajnos már tegnap este értesültem a panzió tulajdonosától, hogy szerinte még túl korai, a hegyekben lévő komoly hó mennyiség miatt teljesen esélytelen a Trift függőhíd megközelítése. De ha már ennyire közel voltam, akkor csak nem távozom úgy, hogy meg sem próbáltam!


Végülis kudarcba fulladt a feljutás a Trift függőhídhoz, pedig már csak 2 kilométer volt hátra. Két szilárdnak tűnő lavina folyamon is átjutottam, de felszerelés és profi cipő nélkül már nem volt esélyem. A hó utamat állta, de nem adom fel: "I will be back soon"


Elviekben csak június 10. után szabad indítani ezt a túrát,  biztosan lekaptak volna a hegyről a svájci hegyi mentők , ha tudják mire vállalkozom. Egy szép és kalandos túra sikerült azért, kellemesen elfáradva pattantam vissza a bringára és hihetetlen sebességgel száguldva végig lejtőn lefelé értem vissza 15 percen belül a tegnap esti szállásra. Visszaérve felpakoltam a kerékpáros táskát és cipőt,  zoknit cseréltem, majd Meiringen után ismét visszataláltam Szent Jakab ösvényére.

Interlaken közvetlen közelében két további csoda is vár rám, ezért a mai nap csalódásának ellenére hatalmas becsvággyal küzdöttem meg a Brienzi-tóig tartó emelkedőkkel.


Meiringen és Brienz között 2 hegy közötti völgyben nagyon széles kerékpár úton,  A jobb oldali, a tavat felülről megkerülő útvonal mellett döntöttem, így Brienz városát sem kellett kihagynom.

A város kikötőjében egy rövid uzsonna után jégkrémmel jutalmaztam önmagam. Elfogyasztás közben hatalmas meglepetésre befutott a kikötőbe egy dél-koreai/japán kerékpáros csapat !!! Na ez kb. olyan kaliberű látvány, mint orosz túrista 50 literes hátizsákkal, nem mindennapos élmény az biztos. Brienz után a fantasztikus látványt fokozva a Brienzi tó partján haladtam.  Ez a látvány már nem csak elérte,  hanem jelentősen meg is haladta előzetesen a svájci tájra vonatkozó elvárásaimat.


Interlaken előtt viszont jött a fekete leves, nehogy annyira jól érezzem már magam. Hirtelen leszűkült a kerékpár út,  majd tehén farmokon keresztül,  ahol képtelenség volt kikerülni a nagyobb tehén lepényeket! Ráadásul a rugós kampókat szinte 5 percenként kellett ki- és a kerékpár áttolása után visszaakasztani, ugyanis ezek akadályozzák a teheneket a farm elhagyásában. Sokkal többet használnának az út illetékesei, ha a bringás forgalmat a megfelelő pillanatban átterelnék a tó mellett haladó főútra, rengeteg csuklástól kímélnék meg önmagukat…..

Ha érdekelnek hazai bor- és önismereti kirándulások, hátizsákos kalandtúrák és zarándok utak, akkor tekintsd meg túranaptáramat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Meiringen Szent Jakab útja élmény- és panorámatúra Swiss Route Innertkirchen Fuhren Brienz