2016. jún 13.

Szent Jakab útján - Swiss Route 1.Nap

írta: Zarándok Kaland
Szent Jakab útján - Swiss Route 1.Nap

Bregenz - Rorschach - St. Gallen - Eichberg 71 km

Az ÖBB E246 éjszakai vonat pontosan érkezett reggel Bregenz állomására, még előző este 11 körül indultam Bécsből. Rövid tekergés és gyors bevásárlás a belvárosban illetve a legnagyobb könyvesboltban megrendeltem a Haute Route útikönyvet a gyalogos szakaszra (a klasszikus Chamonix – Zermatt útvonal) vonatkozóan, ezt a túrát augusztus végén szeretném bejárni.

Két órán belül széles kerékpár utakon haladva értem a Szent Jakab Út svájci szakaszának (Swiss Route) kiinduló pontjához, a Szent Jakab kúthoz Rorschachban.


Rorschach főterén (Kronenplatz) ebéd a szobornál, elég furcsán mutattam, ahogy az elegáns kávéházak teraszán kávézgató svájciak között az alumínium étkészletből kanalazom az instant levesemet. A város elhagyása közben fél órás zápor kezdődött, gyors felavatásra került az új eső poncsóm.

Bár tudtam, hogy lehetetlen küldetés, de megpróbáltam a zarándokút gyalogos szakaszán haladni. Untereggen külterületén beláttam, hogy ez nem igazán fog működni, figyelmeztető jelként kaptam egy kilométeres nagyon meredek lejtőt ráadásul szűk ösvényen, nem volt leányálom felfelé tolni a kerékpárt , ráadásul ilyen esetben a hátsó csomagtartón pihenő nehéz biciklis táska súlya hatványozottan érződik.


A nap fénypontja kétségtelenül St. Gallen belvárosa a szűk utcáival és ablakfülkés házaival.  A belváros 1983 óta az UNESCO világörökség része. St. Gallen Svájc hetedik legnagyobb városa és a világ textiliparának egykori fővárosa. A XX. század elején a teljes igények közel 50%-át a helyi kötödékből szolgálták ki.

Legfontosabb látnivalója a Világörökség részét képező kolostor XVII-XVII. századi épületegyüttese, amelynek helyén egykor Gallus  letelepedett és ami engem is magával ragadott. Sajnos a közel 150 000 kötetet számláló könyvtára már zárva volt, mire megérkeztem.


St. Gallen városától délkelet irányban letértem Szent Jakab útjáról, hogy az egyik különleges és már régen a bakancslistámon díszelgő helyszín felé vegyem az irányt. Négy extra és bizonyos szempontból extrém kirándulás szerepel a tervek között, remélem láthatom Svájc véleményem szerint leginkább inspiráló úti céljait.
Svájcra felkészülvén sokat olvastam a szalmában alvás (Schlafen im Stroh) lehetőségéről. Türelmetlenségem egy ilyen hely kipróbálása iránt odáig fajult, hogy már rögtön az első estére befoglaltam egy ilyen szállást. Azért maradjunk annyiban, hogy amikor először élőben szembesülsz a lehetőséggel, akkor van egy kis megdöbbenés. Valójában egy pajta, ahová téged terelnek be…. De meglepően jól és nyugodtan aludtam, kényelmi szempontból nem tudok panaszkodni.


A szállásomban szemközti kocsmában furcsa szabályok íródtak az üveges sörök árára vonatkozólag. Ha a kocsmán belül iszod,  akkor 5 CHF ha viszont elviszed, akkor csak 2 CHF. Sőt, a szálláshelyem erkélyén még jobban is esett legurítani az „akciós” 2 üveggel….

 

Ha érdekelnek hazai bor- és önismereti kirándulások, hátizsákos kalandtúrák és zarándok utak, akkor tekintsd meg túranaptáramat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút St.Gallen Bregenz Rorschach élmény- és panorámatúra Swiss Route Eichberg Szent Jakab Út