2015. okt 15.

Assisi-Róma zarándokút 9.Nap (via Francigena di San Francesco)

írta: Zarándok Kaland
Assisi-Róma zarándokút 9.Nap (via Francigena di San Francesco)

Fara in Sabina – Canetto - Montelobretti – Monterotondo 30 km

Tipikus olasz reggeli a kolostorban,  ebből nem fogok energiát meríteni. Erős ereszkedés Montegrottone településéig, innen csak egy ugrás Canneto. Itt a „nagy” látványosság Európa legnagyobb olajfája (ezen terem az olívabogyó, ha valakinek furcsán hangzik a megnevezés). Úgy gondoltam megéri, fél órát gyalogoltam árnyék nélkül kínzó napsütésben célomig. Legnagyobb meglepetésemre egy privát ház kertjében található a fa, az udvar bejárata előtt kétszer is jelzi egy-egy roskadozó tábla a belépőjegy mértékét. Simán besétáltam, fényképeztem és úgy sétáltam ki, hogy semmiféle mozgást sem tapasztaltam a házban. Szerintem még aludt a „tulajdonos”, ha még délelőtt is 11-kor is húzzátok a lóbőrt, akkor ne várjatok belépődíjat. Ilyenkor illene valakinek legalább kijönnie, elkérni a zsetont….


Montelobretti után szőlősor és a szőlősorok előtt néhány almafa, mellette szilvafák százas nagyságrendben. Eljött a habzsi – dőzsi időszaka, a szilva volt a legérettebb J! Ez volt a nap fénypontja, egyébként monoton, izgalmak nélküli szakasz, ráadásul ismét elfogytak a jelzések egy kb. 3 km-es szakaszon. Valahogy nem tudtam lelkesedni az ismét aszfalton gyaloglás iránt….
Iszonyat meleg volt, kis holtpont is utolért Grotta Marozza tanyája előtt, de menetrendszerű érkezés a mai napi célállomáshoz.  Valószínűleg az egysíkú,  monoton étrend is az oka annak, hogy leesett a vércukor szintem. Monterotondoban hiába kutattam zarándokszállás után, az információs iroda zárva volt, egy templomi alkalmazottat is hiába kérdeztem, még a rendőrőrsre is benéztem valami kézzel fogható információnak a reményében. Aztán két igencsak túlárazott hotelben tett látogatás után „elkeseredésemben” bevágtam egy grillcsirkét, hiszen húst szinte nem is láttam elindulásom óta. A 4 gombóc fagylalt ráadásként teljesen helyrebillentette nemcsak a bélflóráimat, hanem a lelki egyensúlyomat is!
Mielőtt tovább sétáltam volna, nagy találkozás Lorenzo atyával a templom sekrestyéjében, aki személyesen kísért az ismét ingyenes zarándokszállásra az esti mise után. Úgy látom, itt Olaszországban, mindenhol csak a megfelelő személyt kell megtalálni, aki tud egyáltalán a szállás létezéséről!

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Róma Assisi via Francigena di San Francesco via Roma Fara in Sabina Canetto Montelobretti Monterotondo