2015. dec 18.

El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 10.Nap

írta: Zarándok Kaland
El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 10.Nap

Redecilla del Camino- Villafranca Montes de Oca 24 km

Reggel 6kor indultam, sapka és fejlámpa fel. Nagy terveim voltak Beloradoban "sombrero" vásárlás kapcsán, de mivel supermercado-t is alig találtam, Burgos városa fogja megoldani a kalap problémámat. Alig fényképeztem, mert nincs igazán mit. Bár már Kasztíliában vagyunk, amint egy La Rioja körzetben tipikus szellemfalu után meglátom a végeláthatlan szokásos köves út és szántóföld kombinációt, már teszem is fel a fejhallgatót. Ha valaki esetleg figyel egy domb mögül, akkor egyszeri és megismételhetelen "élményben" lehet része, miközben teli torokból üvöltöm a Magashegyi Underground: Ónos ablak vagy a Vad Fruttik: Lehetek én is című zeneszámok refrénjét. Biztosan beutalna elméletben a "viccosztályra" minimum 6 hónapra! De nem érdekel, többek között ezért (is) jöttem, a teljes szabadság érzésének átéléséért.


Már 3. napja nem láttam gyalogos zarándokot, azért ez nagyon kiábrándító. Nehéz lesz így találkozni azzal az emberrel, aki megmondja nekem a frankót a hogyan továbbról...
Ian már a szálláson volt, amikor megérkeztem. Nagyon szimpi 70-es egykori pub tulajdonos Angliából. Ő mesélte, hogy 3 napot együtt gyalogolt az elején Kathlen-nel. Őszinte részvétem.... szánalmas, hogy emberek időt, pénzt nem sajnálva eljönnek a "lehetőségek kapujáig", aztán nem tudnak belépni rajta, hanem tesznek az egészre, mint Sabrina és Kathlen. Én is sajnálkoznék és össze lennék zuhanva, ha ennyire túlsúlyos lennék és nem lenne életcélom 49 évesen sem!
Du. 5kor jött a nap hatalmas meglepetése, teljesen váratlanul megérkeztek a német barátaim is. Úgy terveztük, hogy holnap bevárom őket Ages-ben, de ledaráltak ma 35 km-t óriási örömet okozva nekem.
Elég szépen összegyűltünk estére, Peter és Gabriel, a koreai srác is megérkezett az eredetileg SJPP-ból induló brigádból.
Kevesen tudják, hogy a Camino nem csak mesés tájakon, csodás városokon és olyan falvakon visz keresztül, ahol néhány száz éve megállt az idő. A Camino árnyoldala, hogy sokszor halad az autópálya melletti szervíz utakon, felüljárókon, papírgyár, sóderbánya, fafeldolgozó üzem és krematórium mellett is.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút El Camino Camino de Santiago Szent Jakab útja Redecilla del Camino Villafranca Montes de Oca