2016. jan 17.

El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 28.Nap

írta: Zarándok Kaland
El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 28.Nap

Tricastela- Sarria 25 km

Indulás után 300 méterrel különváltam Raphaeltől. Ő eddig is mindig a rövidebb utat választotta, én továbbra is mindig a szívemre és az útikönyvem ajánlására hallgatva a szebbik útvonalat. Ő jobbra ment, én pedig balra Samos felé. Az út felénél beért Luc, akit már ismertem az előző esti vacsoráról. Több, mint 20 évig volt a genti városi könyvtár vezetője, 3 éve ment nyugdíjba. Nagyon jól elbeszélgettünk, Luc angol-német kevert nyelven beszélt, az a lényeg, hogy értettem a gondolatait.

Közösen érkeztünk a samos-i Szent Benedek rendi apátsághoz, amely a legnagyobb spanyol kolostor. Egy szerzetes vezetett minket végig 1 órás túra keretében spanyol- francia nyelven, Luc fordított nekem néhány dolgot. Az első emeleti falfestmények érdekessége, hogy a fiatal Sophia Loren El Cid című filmben nyújtott alakítása olyannyira inspirálta a művészt, hogy az egyik apáca arcképét róla mintázta 1957-ben a restaurálás során, miután leégett a kolostor egy része.

Samos-tól is a hosszabb, de országúttól távoli tipikus galiciai útvonalat választva csodálatos erdőkön keresztül jutottam el Sarria-ba. Ez az esős, de természeti szépségekben rendkívül gazdag régió nagyon jellegzetes, 2 nap gyaloglás után úgy érzed, bármikor újra felismernéd 10 perc után. Minden varázslatosan szép zöld színben pompázik, ezt a zöld színt mindig is Galiciához fogom kötni a jövőben.

A főútra visszatérve szinte azonnal találkoztam Oceannal és a 66 éves, kanadai Kennel, aki 10 évig dolgozott aranyásókent a Yukon folyónál. Este Ocean főzött nekünk, majd sok sör elfogyasztása mellett nagyon érdekes beszélgetésben volt részem a télapó kinézetű Kennel. Már a 6. Caminoja tíz éven belül, most éppen azért van itt, hogy eldöntse érdemes-e elvennie feleségül a 25 évvel fiatalabb barátnőjét....

Ha érdekelnek a gyalogos zarándok utak és a hátizsákos kalandtúrák, akkor tekintsd meg a túranaptáramat.

 

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút El Camino Camino de Santiago Szent Jakab útja Tricastela Sarria