2015. dec 16.

El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 9.Nap

írta: Zarándok Kaland
El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 9.Nap

Azofra- Redecilla del Camino 26 km

Csípős hidegben indultam 8kor az eddigi legrosszabb szállásról, még az is megfordult a fejemben, hogy előveszem a kesztyűmet a táska aljáról. 14 kilométer után érkeztem a Camino egyik leghíresebb településére, Santo Domingo de la Calzada-ba. Nevét Domingo de Vilora remetéről kapta, aki a zarándokútnak szentelte az életét.Természetesen a székesegyházban őrzött baromfi párra voltam én is kíváncsi, 3 EUR kedvezményes belépő ellenében beléphettem oda. Gyönyörű a templom, csináltam is néhány képet. Sajnos a csirkék nem látszanak, mert fény volt mögöttük és képtelenség volt láthatóan megfotózni őket. Aki kíváncsi a legendára olvasson utána, itt most túl hosszú lenne. Mindenesetre elég muris, hogy páholyból nézik az istentiszteleteket:-) Két naponta cserélik őket, bár nem tudom, miért. Biztos kitálalta valamelyik állatvédő, hogy a túl sok mise végignézése megviseli a csirkék lelki világát...

Granonig a szokásos unalmas szántóföldek, de utána meglepően zöld lett minden az utolsó 5 km-en. Ma amerikai napom volt, Granonban 5 amcsival beszélgettem egy kis élelmiszer bolt előtt. 2 hazamegy holnap, másik 3 sír folyamatosan, itt fáj-ott fáj... Burgosból Sarriaba mennek busszal, és lenyomják az utolsó 100 km-t. Csodás...

A szálláson megismertem a szintén amerikai Kathlen-t, mikor kiderült, max. 10 km-t megy egy nap és a Pamplona- Logrono távolságot busszal tette meg, mondtam neki, hogy csupán a legszebb szakaszt hagyta ki és otthagytam. Cukorból vannak ezek az amcsik, csoda hogy nem olvadnak el a napon.....
Az estémet mégis feldobta egy ízletes zarándok menü, amihez fantasztikusan finom fehér bort szervíroztak.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút El Camino Camino de Santiago Szent Jakab útja Azofra Redecilla del Camino