2016. jan 04.

El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 17.Nap

írta: Zarándok Kaland
El Camino - Camino de Santiago (Szent Jakab útja) 17.Nap

Sahagun - Calzadilla de los Hermanillos 14 km

Mivel ezt a szakértői véleményt kaptam otthonról es zarándoktársaimtol is, ismét elindultam délelott 11 órakor:
"Ha megállsz akár 1napra is pihenni, befeszülnek az inak amik az izomhoz kapcsolódnak, s sokkal fájdalmasabb és hosszabb lesz a gyógyulás, mintha holnap lassú tempóban rövid szakaszt gyalogolsz. Mozgás közben gyorsabban fog regenerálódni, ilyenkor jobb a vérkeringés, és így a gyulladás is hamarabb elmúlik."

Bár sebességem néhány szakaszon hasonlított a Pamplonában megismert egy fogú zarándok tempójához, de sikerült a kitűzött 14 km-t teljesíteni. Ennyire még soha nem örültem a táblának a falu elején, pedig ma gyalogoltam a legkevesebbet. Így múlik el a világ dicsősége, 2 napja még semmi bajom sem volt... 3 napja pedig könnyedén és nagy kedvvel sétáltam több, mint 40 km-t Castrojerizbe.

Ehhez a terheléshez sokkal több folyadék kell, megpróbálok ráállni a megfelelő folyadék bevitelre. "Inni, inni és inni!"- valószínűleg ez is ott volt Lenin apánk intelmei között, csak nem figyeltem eléggé az alsó tagozatban.
Calzada del Coto után beértem a nagy pihenőjüket tartó Petert és a koreai fiúkat, akik Terradillosban kezdtek a napot. Nem nagyon értették, hogyan tudtam "mögéjük kerülni". Most öten vagyunk a szálláson, legalább nem egyedül fagyoskodom a "pampa" közepén.
A tegnapi nap krónikájához tartozik, hogy megismertem a sahaguni szálláson 2 varázslatos embert. Catherine francia lány, idős rokkant embereken segít teljesen önkéntes alapon fizetség nélkül. Paul lengyel szerzetes, aki Vlagyivosztokban teljesít szolgálatot. Nem tudom, mik voltak egykoron a lehetőségei, de nem a földi paradicsomot választotta... Catherine a belga-francia hatartól indult (már több mint 1000 km-t gyalogolt), Paul Lourdesból kezdte a zarándoklatot és még Franciaországban találkoztak. Paulnak hónap végéig van csak ideje, nem mennek egy nap sem maratoni táv alatt... Julioval összedobtuk Catherine szállásdíját és természetesen meghívtuk vacsorára is. Bár nem vagyok életem formájaban, de holnap emelem a tétet, cél a 24 km-re lévő, szépen csengő Mansilla de las Mulas.

Ha érdekelnek a gyalogos zarándok utak és a hátizsákos kalandtúrák, akkor tekintsd meg a túranaptáramat.

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút El Camino Camino de Santiago Szent Jakab útja Sahagun Calzadilla de los Hermanillos