2015. nov 07.

Lükiai út (Lycian way, Likya yolu) 3.Nap

írta: Zarándok Kaland
Lükiai út (Lycian way, Likya yolu) 3.Nap

Kabak – Bel (via Gey) 21 km Szint: 1.180 fel, 700 m le

Bár azt hittem eddig, hogy Ózd a csodák csodája, de az igazság valahol Alinca után keresendő! A nagyon meredek sziklafalon való leereszkedés lassú és nagyon körülményes a szűk ösvényen, de az öbölre néző panoráma végig a lefelé út során valami elképesztő, brutál cool érzés.

Még Alinca előtt az erdőben haladva a lehető legjobb helyen találkoztam Suleymannal. Mielőtt elkezd ragyogni az ötvenes hölgy olvasóim szeme, nem a filmsorozat turbános hősével, hanem egy jelenleg mérnöknek tanuló, mindig mosolygós egyetemista sráccal. Pont egy kisebb kereszteződés közepén kezdtünk beszélgetni, amit én nem észleltem az első pillanatban. Elmondta, hogy Kabak Beach-ről jön, amit hirtelen nem értettem, mert én ott haladtam volna tovább, ahonnan ő érkezett. És mivel ezen az úton a jelzés mindkét irányban fel van festve, valószínűleg csak 2 óra múlva vettem volna észre, hogy 3 órát feleslegesen gyalogoltam és szinte ugyanott vagyok, ahonnan eredetileg is indultam. Nem tudom őt ki küldte ide, de nagyon jókor érkezett…

 

Először Alinca elején láttam 2 együtt haladó, fekete egyenszerkós fiút, de már akkor is valami nagyon furcsának tűnt rajtuk. Amikor következő alkalommal láttam őket az Alinca – Gey közötti nagyon hosszú szakaszon, akkor már megfordult a fejemben, hogy az egyik lány. Félutat elhagyva az fenyőerdőből kiérve, az oszmán ciszterna előtt a betonúton megelőztem ismét őket, akkor már tényleg sehová sem tudtam tenni nemi identitásukat. 200 méteren belül a betonúton megláttam a piros keresztet, ami mindig a rossz irányra figyelmeztet. Amikor meglátták, hogy visszafordulok ők is megálltak és elővették a térképüket. A beszélgetésünk elején lett egyértelmű a hangjuk alapján, hogy mindketten lányok… Mekkora flash, hogy egy betonút közepén 5 percig azon tanakodom 2 leszbikus német lánnyal, hogy merre kell menni Gey irányába!

Gey után teraszos olíva ültetvények sorozata, maga a teraszos ültetvények látványa a Zöld-foki szigeteket juttatta az eszembe. Hasonlóan a ma már egyszer átélt szakaszhoz, iszonyú nehéz, hosszú és kemény terep Belig, ahol a Fatma panzióban sikerült nagyon jól lakni. Fatma a tulajdonos, pirított bárányhúst tálalt vacsorára párolt zöldségekkel (soha rosszabb vacsorát), és mivel a szintén vendég 2 német pár teljesen vegetáriánus, nehezen volt megállás…. Bárányhúst most egy ideig azt hiszem, nem kívánok!

Szólj hozzá

zarándok gyalogtúra gyaloglás zarándokút Lükiai út Lycian way Likya yolu Kabak Bel Gey Alinca